29 Mayıs 2016 Pazar

Sevilenler (Kozmetik&Kozmetik Dışı)

Merhaba, 
"sevilenler"aylık olarak yazmayı planladıgım rutin olarak yazılacak bir yazı degil benim için ancak bu ay anlatacak çok şey biriktirdim.

Anlatacak çok şey birikti ve aksine o kadar zaman yok ki. Kısıtlı zamanı degerlendirmeye başlayacak olursak son zamanlarda rimel, eyeliner, göz kalemi, kaş maskarası ve bir adet lip balm ile makyaj evresini geçiştirdim. Özenip bir fazlasını yapmaya zaman bulamadım. Tabi bunda roaccutane tedavimin de etkisi var. Kullandıgım ürünlerden sık sık kullanımı tekrarladıgım, benim açımdan kullanımı kolay olan ürünler ise essence make me brow jel kaş maskarası, oriflame the one pen eyeliner, rimmel london scandal eyes nude göz kalemi, shiseido perfect maskara oldu. Maskaranın kılları arasında sanki kirpik mi o, diye merak ettiren kirpigimsi jeller var. Bu sayede iki kat geçince dogal bir dolgunluk saglıyor.


Essence make me brow jel kaş maskarası, benefit gimme brow'a  muadil gösteriliyor. Stantta son kalan 02 numarayı almıştım. Kaş renginde çok hafif renk belirginleştirme durumu oluyor ama kaşları doldurmuyor. Beklentisi kaş doldurmak olanlar sevmeyecektir. Benim kaşlarım uzun ve söz geçirmesi zor oldugundan sabitlemek için uygun fiyatlı bir ürün arıyordum. Buldugumu düşünüyorum.  

Oriflame the one pen eyeliner, the balm schwing'ten sonra sevdigim ürünlerden. Keçe uçlu, tombul ama uca dogru iyice incelen bir yapıda. İnce çizgiler oluşturmak zor olmuyor. Siyahlıgı çok net degil. Parmaklarımın arasında hakimiyeti kolay oldugundan ve kullanımını kolay buldugum için severek kullanıyorum. 

Rimmel london scandal eyes nude göz kalemi, göz içine kullanımı rahat, yumuşak yapıda.
 (inatla indirime girmeyen :P) Benim gözlerimde kolay kolay akmayan,4-5 saat kalıcı.
Kirpiklere bulaşmaması için maskaradan önce kullanmayı tercih ediyorum.

Shiseido perfect maskara (deneme boyu), genelde deneme boyunu sevdigimiz ürünlerin orjinalleri ile alakası yok deniyor. Enteresan bir yaklaşım. Kirpiklerimi kıvırması, siyahlıgı ve akmaması ile sevdigim. Kıl fırça seviyorum. Maskaradan öyle büyük beklentilerim yok, alerji yapmaması kirpik dökmemesi ve kıl fırça olması yeterli sayılıyor benim için. Belki biraz dolgunluk^^
 İki günde bitirdigim kitap Hayatı Sadeleştirmek için; derle, topla, rahatla -Marie Kondo
Son zamanlarda vakit yok, yapacak iş çok derken tüm işlerimi halledip eve geldikten sonra şöyle rahat bir nefes alıp kitabımı elime alıp okumaya başlamak istiyorum. Ancak ne mümkün! Düzen ve temizlik detayına biraz önem veren biri olabilirim,oda toplu ve her şey yerli yerinde degilse sanki birileri sürekli saçımı çekiyormuş gibi huzursuz oluyorum oturdugum yerde. Toplamadan konsantre olamıyorum. Ordan oraya koştururken dip köşe toparladıgım yerler arkamı döner dönmez eski haline geliyor. Bir baktım ki her gün ev toparlıyorum, düzenleyiciler kutular yetmiyor. Tıpkı kitapta bahsettigi gibi kader bu kitabı benim karşıma çıkardı. Beni bana özetlemek denir ya, kitap evimin, çekmecelerimin neden dagınık oldugunu bana anlattı. Anlatmakla kalmadı, birlikte çözüm bulduk. Sonuna kadar okudugum kitap sayısı çok azdır ve hepsini okudugum tarih sırasına göre içinde gereken notlar alınmış, işaretlemeler yapılmış olarak muhafaza ediyorum. Bu kitapta da not almaya doyamadım.
Ev toplama sanatının özgüven kazandıracagına, kendinizi ifade etme yeteginizi geliştirecegine inanır mısınız bilmiyorum ama bu kitabı bir okuyun derim.
 Bazı şeyler abartı gelebilir, neticede kitap yazarı bir japon ve japon evlerinin çok ufak oldugunu biliriz.
Ögrendiklerimi iki aydır uyguluyorum işe yaradıgını söyleyebilirim. İlk hedefim azaltmaktı. Fazla olmasına ragmen nasıl ve neye göre azaltacagımı ögrendim. Evdeki her şeye dokunarak onlarla iletişime geçtim. Kitap böyle söylüyordu :)
 Çekmecelerimi azalttım, üst üste alt alta degil hepsini görebilecegim bir şekilde sıraladım. Aslında bu çekmecedekiler bir kavanozda dik bir şekilde kullanım sıralarını bekliyorlardı. Kavanozda gözüme az gelen ürünlerdi. Yenisini alma istegi uyandırıyordu. Bu şekilde sıralamak ise her şeyi degiştirdi. Kitaptan ögrendigim ufak başka bir detaya da burada yer vermek istedim.
Eskiden çoraplarımı ya böyle rastgele ya da top yaparak yerleştirirdim. Aslında çorapları katlayıp, kitap gibi sıra ile yerleştirince çok daha az yer kapladıklarını ve dagılmadıklarını deneyerek gördüm.
Okursanız umarım çok seversiniz. D&r' da bulabileceginizi düşünüyorum :)
 Son olarak İzmir'de yaşayanlar ya da bulunacak olanlar için farklı bir deneyim tavsiyesi. 
Eatalian! Bornova-Küçükpark'ta. İtalyan pizzası,salata ve makarna yiyebilirsiniz. İtalyan bir şeften! 
Biz şimdiye kadar iki farklı lezzetini denedik. Bu görseldeki turqo.Menüde vejeteryanlar da düşünülmüştü. Fiyatlar çok uygun.(9 ile 15 rası) Servis şık ve hızlı. Pizzalar nefis. Zaten çok küçük bir yer, beş masa ancak alıyor. Yolunuz düşerse :)
Hayır hayır son degildi, son olarak müzik dinlemeyi sevenler için benden bir hatıra da Matthew Mole-some parts some heart olsun.

Ve tabiki geleneksel bonus! :) Biraz büyüdük, 3 aylık olduk. Hala kendimizi sevdirmiyoruz.
Vaktiniz varsa bir önceki "sevilenler (kozmetik&kozmetik dışı) yazımı okur muydunuz :)
Gününüz güzel geçsin^^

25 yorum:

  1. Ben de böyle toplu bir yazı yazayım memnun olduklarimi.. Tek tek ürün tanitamam ben ;))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim, hem yazması hem okuması kolay :)

      Sil
  2. Hertelden olmuş, ne güzel. Severim çeşitlilği. Yüreğnize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, okuyan gözlerinize saglık :)

      Sil
  3. Okuması kolaydan da öte okuması çok zevkli :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmenize çok sevindim :) okudugunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Kıl fırçaları bende seviyorum :) En sonda pizzayı görünce gözlerimi kırpıştırdım, çok güzel gözüküyor afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay acıktırdık dimi :)) Çok teşekkür ediyorum Gözdecim!

      Sil
  5. Çorapları dizme şekline bayıldım. İyi fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta buna benzer daha bir çok öneri var, mutlaka okumanızı tavsiye ederim fırsat bulursanız :)

      Sil
  6. Bu kitabı ben de çok merak ediyorum, Cansu Dengey'in youtube da videosunu izlemiştim :)) ''Sevilenler'' tipik ''favoriler'' den daha keyifli olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ilk defa şimdi izliyorum, çok tatlı bir anlatımı var. Ve söyledigi her şey çok dogru. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. kitabı çok merak ettim tam kişisel eşyalarımı nereye sığdıracağımı bilemezken iyi oldu en kısa zamanda alacağım bu arada kedi bakımı hakkında biraz bilgi verebilirmisin kedi sahiplenmeyi düşünen biri olarak merak ettiğim çok şey var özel olarak yazmak istersen mail adresimi verebilirim sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle okumanı tavsiye ediyorum :) Aslında kedi bakımı konusunda çok bilinçli biri degilim ancak çok fazla kedi bakan, bilgisine başvurabilecegimiz kişiler var onlardan yardım alabiliriz. Mümkünse instagramdan da ekleyebilirsin, mailini de alabilirim hiç problem degil :)

      Sil
    2. arzucetinkaya007@gmail.com

      Sil
  8. Ne güzel kozmetikten gidiyordum bir baktım pizza :( Nasıl canım cekti :(
    Rimmel londom ten rengi kalemi bende çok severek kullanıyorum aralarından bir buna yorum yapabiliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa kıyamam ama :( aslında mekanın fotograflarını çekicektim ama diger müşteriler rahatsız olur diye pek yanaşmadım.
      Çok güzel gerçekten kalem!

      Sil
  9. Böyle yazıları seviyorum, hayatın her alanına minik dokunuşlar ve küçük sürprizler..
    Minnakta ne kadar şirine bişeymiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim. :)
      Onun adına teşekkür ederim, öpüyomuş♥

      Sil
  10. Kozmetikten sonra pizzayı görmek benide üzdü:( Hepsi cok güzel, güzel günlerde kullanın <3

    YanıtlaSil
  11. çok güzel yazı olmuş Leydii😍 kitabı not aldımm çok beğendimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim okuduğun için, umarım kitabın çok faydasını görürsün💕

      Sil
  12. Merhaba:) Blogger'da yeniyim seni takip ettim yardım için sende takip edersen sevinirim : ADRESİM: http://lavvienrose.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil