20 Mart 2016 Pazar

Kendin Yap; Organik Tırnak ve Tırnak Eti Bakım Kremi


Kozmetik ve bakım ürünlerinde dogala yakın ürünler kullanmaya çalışıyorum eger isteklerime uygun ürünler bulamazsam,bulana kadarki zamanda güvendigim tarifleri uyguluyorum. Uzun zamandır tırnak ve tırnak etlerime bakım saglayabilmek için yabancı bir güzellik sitesinden ögrendigim kütikül kremi kullanıyorum. Formülü sevdigim için blogumda da yer vermek istedim.
Kütikül kremimiz için gereken malzemeler,
Malzemelerden de anlayacagınız üzre kuruyan,sertleşen tırnak etleri için tam bir nem deposu olacak krem. İçerige ekleyeceklerimiz aktarda ve eczanede mutlaka bulunan malzemeler.
Ben bu tarif için geçen yıl cyrene markasından aldıgım %100 dogal shea butter, aktardan aldıgım ve organikligine güvendigim hindistan cevizi yagını(donuk olmasına dikkat edin) sagdaki küçük kasede ise zeytin yagı ve jojoba yagı karışımı kullandım. Karışım yapacagım için her birinden 10 damla ekledim. Damlalık kullanmıyorsanız yarım çay kaşıgı da ideal bir ölçü olabilir.
 Gereken malzemeleri küçük bir kase içinde birleştirerek benmari usulü eritecegiz. Eridikten sonra iyice karıştırıp malzemelerin homojenize olmasını saglıyoruz. Karışımı küçük cam bir kavanoza alıp dinlendiriyoruz.
Dinlendirdikten sonra görselde oldugu gibi bir kıvama gelmiş olacak. Bu hali kullanıma hazır demektir. Manikürden önce,oje ya da asetonun etkisinden korumak için temiz ve kuru tırnaklarımıza ve tırnak etlerimize uygulayabiliriz. Ojeden önce uygulanabilir bir tarif degil fakat tırnakta oje olsa dahi kullanılabilir ve işe yarar. Tırnak etlerine bakım saglamakla kalmayıp tırnakları besleyecektir de bu karışım.
Tıpkı hindistan cevizi yagı gibi tırnak etlerine uygulandıgında krem eriyip çok çabuk emiliyor. Emildikten sonra daha bakımlı ve nemli bir görünüm kazandırıyor. Benim uzun süredir kullandıgım ve çok memnun oldugum bir tarif oldu. Umarım tırnak etlerinin kurulugundan dolayı sorun yaşayan herkese iyi gelir. :)
Sevgiler.

8 yorum:

  1. Süper fikir teşekkkürler:))

    YanıtlaSil
  2. Okuduğunuz için ben teşekkür ederim :) umarım faydasını görürsünüz.

    YanıtlaSil
  3. güzel bir tarif zaten kütikül kremi olarak satılan hazır ürünlerde de aynı içerik var fazladan kimyasallarla beraber. dıy ürünleri her zaman çok severim ve desteklerim eline sağlık =)

    YanıtlaSil
  4. Ben de evde bulunan malzemeleri degerlendirmek amaçlı böyle bir tarif uyguladım,bu kadar faydalı olacagını düşünmemiştim :) Okuyan gözlerine saglık Evrimcim.

    YanıtlaSil
  5. Harika fikir, kesinlikle deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, umarım faydasını görürsünüz :)
      Sevgiler.

      Sil
  6. Güzel bir fikir.Bende deneyeceğim.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım faydasını görürsünüz,okuyan gözlerinize saglık :)

      Sil